Hpv ve kanser etkisi

iyikivarsin
Murat Hocam Merhaba, Genital bölgede ve ağız içinde siğil sorunun var.Ağız içinde dudak altında tespit ettiğim 1 siğil var.fakat çok farklı şikayetlerin de bulunuyor.Hastalığı yaklaşık 9 yıldır taşıyorum.Bu süre zarfında birçok kez dermatoloji ve kbb doktoruna gittim.Genellikle benim gördüğüm bulgular birşey yok, vücudun doğal yapısı vs şeklinde geçiştirildim.Fakat şikayetlerin devam ediyor.Günün sonunda vardığım kanaat şu; sizi tenzih ederek söylüyorum.Ne yazık ki Hpv konusunda doktorların farkındalığı çok düşük. Hpv nin kanser riskinden dolayı cok endişeliyim.Umarım çok geç kalmamışımdır.Daha önce olan ve olmayan birtakım şikayetlerim var.Bunların ne kadarı hpv ile ilgili ve gerçekten bende var mi bilemiyorum. 8 Aralık tarihine size muayne olmak için randevu aldım.İnşallah sikintilarimdan beni siz kurtaracaksınız. Sizden çok önemli bir ricam var. Bana hpv konusunda deneyimli ve farkındalığı yüksek bir dermatolog ve/veya ürolog ismi verebilir misiniz? Size gelmeden önce görünüp o bölgedeki tedaviye başlamak istiyorum.Agrilarim iyice sıklaştı ve yaşam kalitem çok düştü. Kanser miyim acaba diye çok korkuyorum ve psikolojim de çok kötü. Yardımınıza muhtacim. Yardım edin lütfen

Re: Hpv ve kanser etkisi

drmuratenoz
Admin
Merhaba,

Dudak iç yüzündeki tükürük kistleri ve dilin üzerindeki tat tomurcukları (papillalar), HPV lezyonu olan papillomlarla karıştırılabiliyor. Aslında görmeden yorum yapmak çok zor. Maalesef ki, yaklaşık 10 yıl öncesinden Dünya Sağlık Örgütü' nün uyardığı hibi, bu virüs birçok insana bulaşıyor. Ağız hijyeni temiz olsa ve lezyon olmasa bile, virüs tespit edilen hastalar mevcut.

Aslında birçok ürülog siğil tedavisi yapıyor ve birçok dermatoloji uzmanı bulunan güzellik merkezlerinde de aynı şekilde siğil tedavisi yapılıyor.

HPV virüsünün siğil ve benzeri lezyon yapan alt grupları genelde iyi huylu ve kanserojen özelliği oldukça düşük olanlar.

Özelolarak HPV virüsünün yaptığı lezyonlarla uğraşan bir ürülog maalesef yok.

İnsan Papilloma Visürü (HPV), Korunma Yolları, Ağızda Viral Papillom ... / Kulak, Burun, Boğaz Bölgesi HPV Enfeksiyonu Sıklığı Artıyor!
 / Küçük Dilde Papillom ve İnsan Papilloma Virüsü (HPV) İle İlgili Çok Bilinmeyen Ayrıntılar!

Linklerinde ayrıntılı bilgiler bulabilirsiniz. Çok fazla mail geldiğinden hepsne cevap yazamıyorum. Buraya yazmanız iyi olmu herkesin okuması ve bilgilenmesi daha doğru.

Selamlar,

Dr.Murat Enöz