Lazerle burun ameliyatindan sonra surekli alerji vucutta

Lazerle burun ameliyatindan sonra surekli alerji vucutta

Begench Yaryyev
Merhabalar,
Shu anda Turkmenistandan Mail yaziyorum size.
Aslinda saglik durumumu kısaca izah edeyim. 15 yıl önce bademcik ameliyatı oldum, ameliyat sırasında ben bayılınca sol tarafta yarısını bırakmış. Dolayısıyla 15 yıl boyunca sürekli Boğaz Ağrım söz konusu. Ayrıca geçen 5 yıl boyunca boğazımın sol tarafı sık sık şişmeye başladı yarım kalan bademcik iltihabından dolayı. Daha sonra burun kanamasına ve sol kulak hava yollarının tıkanmasına neden oldu sanırım bu bademcik.
Asıl sorun 2015 Ağustos ayında boğazım şişince sol burun nefes yollarında bi şeyler oldu ve nefes aldıkça öksürmeye başladım. Böylece bu öksürük 6 ay devam etti gece gündüz durmadan ve sonuç olarak boğazımın ve burunumun içi tamamen hava geçirmeyecek hale geldi. Yani sinir damarları öksürüğü engellemek için sert veya katı hale gelmiş hiç nefes alamıyordum burundan. Ağzımdan zorla havayı içime çekiyordum.
O Zamanlar Türkiye Kayseride üniversite son sınıfdaydım. Oradaki devlet hastanesinin kbb doktoru burun için ameliyat gerekmiyor demişti, ama ben özel hastaneye gidip burundan nefes alayım diye lazer burun ameliyatı oldum ve 2 hafta geçtikten sonra vücutta nokta şekilde kızarıklık alerji başladı ve hala alerjiden kurtulamayorum. Galiba ameliyat esnasında   doktor burun hava yollarını açmak için büyük hasar bırakmış. Çok pişmanım burun ameliyatı olduğum için. Çünkü alerji beni mahvediyor.  Şimdi ise burun yavaş yavaş iyileşiyor ve sol burun içinden yanık kötü koku geliyor ve tam o sırada alerji veriyor vücut.
Özet olarak: bence alerji nedeni burun diye düşünüyorum. Buradada kbb doktorlar lazer alerji vermez diyorlar. Aslında öyledir eğer normal damarları olan insana lazer ameliyatı yapılsa alerji vermez. Ama benim durumum çok farklıydı. Ameliyattan sonra biraz nefes aldım ve burun tekrar tamamen kapandı.  Acaba lazerin burunumun içine temas ettiği ve orda zehir bıraktığı tüm yerleri etkili temizleme yöntemi  var mıdır? Sadece alerjiden kurtulmak istiyorum lütfen yardımcı olur musunuz
Alerji beni psikolojik olarak da mahvediyor

Re: Lazerle burun ameliyatindan sonra surekli alerji vucutta

drmuratenoz
Admin
Merhaba,
Bademcik ameliyatı sonrasında eğer bademcik dokusundan bir miktar bırakılırsa ya da bademcik ameliyatı kısmi olarak alınma şeklinde yapılırsa sizin de söylediğiniz şikayetler ve bademcik dokusunda büyüme (tek tarafı boğaz ağrısı ve kulağa vuran ağrı ortaya çıkabiliyor).

Günümüzde en sık olarak Thermal Welding Yöntemi İle Bademcik Ameliyatı' nı yapıyoruz ve şikayetlerinizin devam temesi durumunda size tek taraflı olarak bu ameliyat planlanabilir (bu ameliyat yöntemi ile ilgili ayrıntılı bilgile bulabileceğiniz linkler >> Thermal Welding Yöntemi / Thermal Welding Yöntemi: Kansız - Bıçaksız ... / Thermal Welding Yöntemi: Kansız, Ağrısız, Bıçaksız Bademcik Ameliyatı).

Düzenli olarak bitkisel çay içmeni reflüye neden olabilecek asidik ve yağlı gıdalardan uzak durmanız, düzenli hayat yaşamanız, sigara dumanından kaçınmanız sizi biraz rahatlatabilir.

Burun eti ameliyatları, burun fonksiyonlarının arttırılması amacıyla yapılmaktadır. Genelde radyofrekans yöntemi kullanılmaktadır ve lazerle burun eti ameliyatı mümkün olsa da; pahalı olması ve mukozal hasar miktarının fazla olması gibi dezavantajları nedeniyle çok sık oalrak kullanılmamaktadır.

Allerjik RinitAllerjinin bir ameliyat sonucu ortaya çıkması ise çok tartışmalı bir durum. Burun  içi hava yollarının açılması sonucu daha fazla allerjene temas edilmesi gii bir olasılık savunulması bilimsel olmaz. Belki sizin allerjinizin olduğu ürünlere temas etmeye başlamış olmanız ya da bağışıklık sisteminizi duyarlayan ilave bir ortam ya da ilaç temasının olması daha büyük bir olasılık gibi. Allerjik rinit ile ilgili ayrıntılı bilgiler bulabileceğiniz linkler >> Allerjik Rinit Tedavisi ve Alınması Gereken Önlemler / Allerjik Rinit (Saman Nezlesi)
 / Allerjik Rinit Hastalığı Nasıl Sınıflandırılır?Allerjik Rinit Belirti ve Bulguları
Burun içerisine düzenli tuzlu sularla yıkama işlemi yapabilir ve burun içi nemlendirici ilaç kullanılması uygun olabilir. Burun içi endoskopik muayene yapılamdan yorum yapılması yanlış olur.

Burun eti ameliyatı ile ilgili bilgiler bulabileceğiniz linkler >> Burun Eti Ameliyatı / Burun Eti Operasyonu / Konka Radyofrekansı (Radyofrekans İle Konka ...
 / Burundaki Kıkırdak Eğriliği ve Et Büyümesi İçin Her Zaman Ameliyat ...