küçük dil(uvula)

dogukankcmz
Merhabalar Murat Bey. Bademciklerim yılda 3-4 kere şişip iltihaplanıyorlar.Ve tabiri caizse yatak döşek yatıyorum.Bunun için çok sayıda antibiyotik kullandım. En son aldırmaya karar verdim. Benim küçük dilim çatallı şekilde. Bu durumdan dolayı doktor bademcikleri alamayacağımızı eğer alırsak konuşma zorluğu çekersin dediği için askıya almak zorunda kaldım. Hala bademcikler arada sırada şişiyor ve çaresiz bırakıyorlar beni.Aldırmalı mıyım sizce ne yapmalıyım Murat Bey? Sizin düşünceniz nedir bu konuda?

Re: küçük dil(uvula)

drmuratenoz
Admin
Merhaba Doğukan Bey,

Küçük dildeki çatallı görünüm tam "yarık damak" durumunun tam olarak ortaya çıkmamış hali, aslında çok kafaya takılacak bir durum değil. Bununla birlikte sisi muayene eden hekim bademciklerinizi iri olarak gördüyse ve yumuşak damak ile arjk tarafındaki yutak arasındaki mesafe olan "velofarengeal aralık" fazla ise, bademcik ameliyatı sonrasında genize konuşurken hava kaçması durumu "velofarengeal yetersizlik" ortaya çıkabiliyor. Muayene eden hekimin düşündükleri çok daha önemlidir.

Yılda 7, 2 yılda 5, 3 yılda arka arkaya 3' den fazla bademcik ilithabı geçiren hastalara bademcik ameliyatı planlanması doğru bir tercihtir. Sizi takip edebilirsek buna karar verebiliriz.

Bademcik ameliyatı teknikleri arasında en çok tercih edilen kansız, bıçaksız ve daha ağrısız yönytem olan "Thermal Welding Yöntemi" hakkında aşağıdaki linklerde ve videolarda bilgiler bulabilirsiniz.

İyi günler,selamlar,
Dr.Murat Enöz

Thermal Welding Yöntemi: Kansız, Ağrısız, Bıçaksız Bademcik Ameliyatı
Thermal Welding Yöntemi: Kansız - Bıçaksız Bademcik Ameliyatı
Thermal Welding Yöntemi